sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Elossa, melkein.

Mä oon tuskaillut nyt ainakin kuukauden sen kanssa kirjotanko tänne enää ikinä. Ja nyt näyttäisi siltä että kirjoitan.

Nolottaa, hävettää ja kauhistuttaa tunnustaa tänne se, minkä te kaikki varmasti jo arvaattekin. Jos teitä siellä vielä on lukemassa siis. Mä olen lihonnut. Enkä ihan sellasia pikkuisia lukuja, vaan ihan kunnolla.

Aamulla vaaka näytti 90,8 kg. Yök. Kymmenen (!!!!!!!!!!!!!!) kiloa enemmän kun keväällä! Ja tää ei tosiaankaan tapahtunut "huomaamatta" ja "yhtäkkiä". Tää tapahtui harkiten ja herkutellen ja koko ajan tiedostaen mihin tää johtaa.

Jos jotain positiivista, niin nyt on niskalenkillä otettu ote tästä mun kammottavasta alamäestä painon suhteen, ja viikossa olen pudottanutkin jo nesteet. Tiistai aamuna vaaka näytti 92,5 kg, eli -1,7 kg on lähtenyt. HUH!

Mua kiukuttaa aivan sairaasti. Mä en ole uskaltanut käydä nyt toukokuun jälkeen edes täällä oman blogin puolella, enkä kyllä muittenkaan blogien puolella, kun en ole halunnut nähdä miten muut onnistuu ja edistyy kun mä vaan otan takapakkia. Tänään mä kuitenkin uskaltauduin mennä vierailemaan  muiden blogeissa, ja lopulta naputin oman blogin osoitteen näkyville. Ja arvatkaa vaan mitä tapahtui: mä itkeä vollotin antaumuksella kun mä näin noita mun kuvia ajalta +-80kg. Miten mä saatoin olla näin TYHMÄ?!?!? 

Noh, menneet on menneitä, ja tässä olenkin jo kuukauden verran tehnyt työtä sen kanssa että annan itselleni anteeksi tän homman, ja pystyn etenemään elämässä.

Mitä nyt siis suunnitelmissa? Uutena vuonna vaaka näyttää ainakin 5 kg vähemmän, ja matka terveellisempään elämään on taas hyvin vauhdissa. Mutta päivä kerrallaan näin aluksi. Mä olen nyt viikon syönyt kunnolla ja en ole yhtään herkutellut, ja suurimmat haasteet ovat vielä edessä.

Onko siellä vielä ketään? Tää blogi ja te kaikki ihanaiset ihmiset siellä ruutujen toisella puolella autoitte mua aivan älyttömästi ennen, ja toivon että tää olis taas yksi vahvistava tekijä nyt tällä uudella matkalla. Olen myös harkinnut uuden blogin aloittamista, joka ei olisikaan anonyymi. Se mun pitäisi kyllä tehdä suljetuksi, mutta haluaisin ehdottomasti kaikki teidät vanhat tutut sinne lukijoiksi, jos vaan kiinnostaa. Uskoisin että jos tekisin omilla kasvoilla tätä hommaa, niin olisin vielä motivoituneempi onnistumaan.

-Kaukaa Kaunis


18 kommenttia:

  1. On täällä lukijoita! :) Ihanaa kuulla susta. :) Pystyn todellakin samaistumaan tohon sun tilanteeseen - itellekin tullut kiloja tänä vuonna ja se suututtaa. Mutta siitä pääsee yli, ja palaa entistä vahvempana, tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, tästä vaan voimaa pitäis jotenkin repiä :D Mutta ärsyttäväähän tämä on kun tietää että kaikki on itsestä kiinni.

      Kiva että jatkat lukemista, Jenni :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  2. Ihana kun tulit takas! Oon joka viikko käyny kattoo ootko jo päivitelly�� tsemppiä jatkoon! Seuraan kyllä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä! Ihanaa että oot jaksanut seurailla näinkin pitkään! Mä yritän parhaani niin että päivittäisin ainakin jokusen kerran viikossa jatkossa.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  3. Valtavasti tsemppiä:) Ja mukava kuulla susta taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä! Nyt kaikki tsemppi tulee kyllä tarpeeseen!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  4. Voi, kiva että päätit kuitenkin vielä palata ja jatkaa taistelua :) Kuten olet ehkä huomannut, minulle kävi ihan samoin - kiloja on tullut ainakin kymmenen takaisin ja viime jouluun nähden +12kg, parhaimpiin lukemiin on matkaa päälle 90 kilosta sinne 75 kiloon. Olin puoli kiloa vaille normaalipainossa ja sössin koko homman lappaamalla herkkuja naamariin. Että eiköhän aloteta tää homma yhessä alusta ja käppäillä käsikädessä herkkujen yli :) Ihan älyttömästi tsemiä ja tahdon voimaa sinne, nyt on ainakin kroppa ja pääkin levännyt painonpudotuksesta niin löytyneepi varmaan se sisukin sieltä jostakin puskea taas etiäppäin :) Ja nyt tiedät taas itsestäsi ja heikoista kohdistasi lisää jotta osaat varautua niihin ja tunnistaa ne jatkossa :) Ja virheitähän me ihmiset tehään kaikki ja paljon. Niistä vaan pitää ottaa kaikki irti ja oppia tai sitten vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) Uusi blogitekstion aina uusi juttu ja mahdollisuus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauheeta ajatella näin, mutt mä oon onnellinen siittä että voidaan taas yhdessä taivaltaa tää matka! Onnistuttiin ennenkin, niin miksei nytkin? :)

      Tsemiä!! <3

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  5. Ihana kuulla sinusta taas. Minä oon pitänyt mottona itselleni elämässä että tekevälle sattuu. Minäkin laihduin "vain" 9 kg ja takas tuli psyykkisen sairastumisen vuoksi kaikki ne 9 kg ja päälle 10 kg lisää. Toivoton tilanne. Eikä voimat edes riitä normaaliin elämään saati laihduttamiseen. Sairauslomaa olisi toukokuun loppuun niin aikaakin olisi mutta kun olen niin saamaton etten vaan jaksa ja näin ollen ryven vain itsesäälissäni :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Heli, ihana kuulla sustakin, vaikka hieman ikävissä tunnelmissa!

      Laihdutuksenkin kanssa kannattaa olla aika herkillä ajoituksen kanssa, kun ei se tunnu kuitenkaan onnistuvan sillon kun siihen ei voimavarat riitä. Nyt vaan ihan vauvanaskeleilla terveellisiä valintoja tekemään, mutta ei mitään hoppua! Jos saat nyt nää vaikeet ajat pidettyä painon vaikka ennallaa, niin on vähemmän pudotettavaa kun voimat riittää laihduttamiseen! Voimia ja tsemppiä hurjasti!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  6. Moiiiiii 😊 Mä ihmettelin minne katosit, mutta onneksi löysit rohkeutta palata :D Ehdottomasti haluan jatkaa sun blogin lukijana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaizuuu, moii!! Ihana kun oot edelleen lukijana! :) <3

      -Kaukaa kaunis

      Poista
  7. Täälläki on kaivattu sun kirjotuksia. Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
  8. Et tosiaankaan oo tyhmä, vaan rohkea nainen kun uskaltauduit näin pitkän tauon jälkeen palata! :) Itsellänikin on ollut takkuilua koko kesä ja syksy ja muutaman kerran on käynyt mielessä jo lopettaa blogikin kun toivottuja tuloksia ei ole tullut.. Pääasia jokatapauksessa, että homma on lähtenyt pikkuhiljaa oikeille urille ja painonnousu on pysäytetty. :) Lähtee se kymmenen kiloa kun sen vain päättää! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä :)

      Onneks et lopettanut! Kävin aina välillä kurkkimassa sun blogia,silloin kun uskalsin :D sun blogi motivoi niin paljon, koska vaikka tulokset olis mitä,niin sä jaksat jatkaa vaan! Siinä mallia meille kaikille!

      ja me niin päästään meiän kertyneistä kiloista eroon! Ollaan tehty tää ennenkin :)

      -Kaukkis

      Poista
  9. Löysin blogisi, kun epätoivoisesti googlettelin laihdutukseen yms liittyviä blogeja. Ai miksikäs googlettelin....olen yhtä epätoivoinen, nimittäin aikaisemmin alkanut elämäntaparemppa on alkuvuoden aika kokenut kovia ja olen taas samoissa vanhoissa luvuissa. Jotenkin se vain tapahtui. ... aivan kui olisin lukenut blogistasi oman tarinani. Ärsyttäähän se.Miksi oi miksi en jaksanut olla kiinnostunut.... Mutta nokka kohti uusia haasteita ja unelmia....... taidan pistää blogisi suosikkeihin niin voin seurata matkaasi. :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, hurjasti tsemppiä! Ollaan samassa kelkassa, niin tästä sitten samaan tahtiin lähdetään taas voiton puolelle!

      Me ollaan tehty tää ennenkin, niin pystytään tähän nytkin, eikös? :)

      Tervetuloa seuraamaan, muista kertoa miten sulla menee sun projektin aikana myös :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)