tiistai 18. helmikuuta 2014

Juttailemaan?

Ensi maanantaina alkaa Fitfarmin nettivalmennuksessa superdieetti. Mä en ole koskaan ajatellut että tämmöset dieettiratkasut mulle sopis, mutta en mä niin voi sanoa jos en ole koskaan kokeillut. 

kuva: livtv.fi


Kuten moni tietää, oon junnaillut tässä 81-84 kg kieppeillä nyt jo marraskuusta lähtien, ja mä en vaan enää jaksa junnata!

Syy junnailuun on tietenkin syömiset. Mulla on vaan joulun jälkeen tullut sellasia monen päivän herkuttelukausia, ja sitten niitä hyviä päiviä rupee olemaan näitten kausien välissä koko ajan vähemmän ja vähemmän.

Senpä takia haluaisin kokeilla tällasta tarkkaa ruokasuunnitelmaa. Musta ei vaan ole kalorien laskijaksi, joten tämmönen valmis ohje mitä vaan noudatetaan kuulostaa tähän saumaan täydelliseltä.

Mutta aina on tämä mutta. Mä en vaan tykkää dieeteistä. Oon toki kuullut että Jutalla nää on suht hyviä ja terveellisiä nää suunnitelmat, mutta silti jo toi "dieetti" sanana saa kylmät väreet niskaan.

Toisekseen, mä en pystyis sitä kuitenkaan ihan millintarkkaan toteuttamaan, koska syön koululla tai tällä hetkellä vielä töissä yhden lämpimän aterian. En tosiaankaan meinaa raahata koululle tai töihin eväitä, kun ei siellä ole edes mahdollisuutta niitä mitenkään säilyttää ym. Mutta toki mä voisin aina lautaseni täyttää Juttamaisesti kunhan vaan niihin ohjeisiin tottuisin.

Hmm. Tässä mietityttä vielä se raha tietenkin. Oon valmis panostamaan omaan terveyteen, ja uskon että osittain rahankäyttö motivois sitten jaksamaan sen kuusi viikko loppuun asti. Mutta sitten mietin että olenhan mä onnistunut laihduttamaan jo melkein 20 kg omin voimin, niin miksi maksaa "turhasta", kun ne tiedot löytyy jo mun pääkopasta, mutta niitten toteuttaminen käytännössä on se ongelma.

Sitten tiedostan kuitenkin että ne ekat 15 kg oli suht helppoja tiputtaa, koska sitä massaa oli sen verran paljon että siitä irtos helpommin. Mutta nyt kun normaalipainoon on enää reilu 5 kg, niin kilojen tiputtaminen käy vaan vaikeammaksi ja vaikeammaksi. Olisko Jutta siis vastaus tähänkin?

Mitä mieltä te olette? Mä varmaan loppuviikosta joko ilmottaudun tai en ilmottaudu nettivalmennukseen. Ilmottelen toki sitten täällä bloginkin puolella miten kävi.

-Kaukaa Kaunis

28 kommenttia:

  1. mä olin tuossa nettivalmennuksessa viime keväänä. mulle homma ei sopinut enkä saanut revittyä sieltä ryhmästä itseeni yhtään motivaatiota. toivottavasti sulle käy paremmin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh :/ mistä se kiikasti?

      Kauheasti kyllä kuulee että toisilla toimii, toisilla ei. Kokeilemalla se sitten selviää.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
    2. mä tarvin konkreettisen tuen siihen mun rinnalle! :) tuolla ryhmässä mua ei ainakaan tsempattu yhtään. nyt mulla on ollu pt 2 kk ja paino pudonnu melkein 10kg :)

      Poista
    3. No höh! Tossakin varmaan riippuu niin siitä ryhmästä että miten lähtee käyntiin tsemppaus. Mutta tottahan se on että face to face tsemppaus esim. pt:ltä on aivan eri asia kun nettitsemppaus!

      Mutta sulla toimii toi sitten superhyvin! :) Hienoa!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  2. Jutta on niin ihana et jo sen takia itekki tekis mieli tota kokeilla. Mut mä pääsin vihdoin mun kipurajan alapuolelle alottamalla ton greipin juonnin joka päivä. Tuli herkuteltua enemmän mut silti sain vihdoin painon tippumaan lähemmäs 80 kun koskaan ennen. Mut jutta kyl houkuttais ja mielenkiinnolla odotan lähetkö sie kokeilemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mä voin olla julkisesti koekaniini :D ja kiva että sä löysit sen mikä sulla toimii :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  3. mulla oli aikasemmassa laihdutusyrityksessä sama ongelma, eli paino jumittui paikoilleen. vaihdoin sitten jutan gfg-dieettiin kuukaudeksi ja kilot taas karisi. (: vaihtelu virkistää vaikka dieetit ei munkaan juttu ole.

    http://koyhanirsoke.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että jollaki toimi tämmönen dieetti !

      Mullakin sellanen kutina että sdllä tää jumi saatais kaikkoamaan :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  4. Toi superdieetti on todella vähähiilihydraattinen ja -kalorinen +tarkka! Vihanneksistakaan ei saa syödä kun niitä vihreitä ja niistäkin parhaimmat (herneet ja pavut) on kiellettyjä. ja kuten omassa blogissani litestä kirjoittelin, nii paremmin putoo ku ei nii tarkkaan mene ja mieliteotki pysyy poissa ku ei nipota :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tulikin ekana mieleen sun kokemus litestä, ja ajattelin että miten sen soveltamisen kanssa käy.

      Mutta ei tässä auta muuta kun kokeilla itte, jospa sillä saiskin kilot taas karisemaan :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  5. Mä olin syksyllä sd:llä, ei sopinut mulle. Suosittelen sitä go fat go -ruokavaliota, sitä on helppo soveltaa ja sen mukaan syödessä kcal pysyy hyvin aisoissa. Ja on ilmanen! :)

    Toki sd:ssä on ryhmän tuki ja treeniohjeita, mutta itse en hyötynyt niistäkään kummistakaan. Vaatii mun mielestä melko 100% sitoutumisen, koska sitten on helppo lähteä lipsumaan enemmänkin... Kun dieetti on kuitenkin melko tiukka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi ryhmätuki ja treeniohjeet mua vähän kutkuttaiskin! Gfg:tä kävin kattomassa, mutta jotenkin koen sd:n enemmän omaks jutuksi.

      Voi kyllä olla aika haastavaa varsinkin aluksi noudattaa niin titiukkoja ohjeita, mutta pääsispähän ainakin takasin ruotuun!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  6. Mie suosittelisin ennemmin kanssa Go fat go:ta kun ne ohjeet löytyy netistä ilmotteeks. Aika tutun kuulosia ohjeita monesta blogista ja muistaakseni juuri rahkaa, lihaa ja salaattia. Mitä oon muita dieettiohjelmia noudattaneita bloggareita seurannu ni aika monella näkyy se että eka on lähteny vaikka -5kg ja sitten ku dieetti on loppunu, ne on tullu samassa ajassa takas. Ei toki päde joka ihmisen kohdalla mut jotenki itelle on tullu se olo et kilot pysyy vaan sen tasan pari viikkoa ja niin kauan kun hommasta rahaa maksaa.

    Ootko muuten missää vaiheessa miettiny että söisit liian vähän tavallista ruokaa? Oon tässä jonkun verran nyt lueskellu perusaineenvaihdunnasta ym ja ite saisin jo levätessä syyä sen päälle 1600kcal ja liikkuessa reippaasti yli 2000kcal. Itellä ainaki junnaamiseen autto ruokamäärien nosto ja kun syö enempi normiruokaa, ei jää enää niin paljo tilaa herkuille :) Muistan kyllä sen ku sai tapella tosi pitkää et sai painon viimein alle 80kg. Hattumaista, mutta ainakin itestä tuntuu kivalta että sain sen alas omin avuin ja ilman rahan menekkiä :) Toki ymmärrän turhautumisen ja itse kunkin valinnat noissa dieeteissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä syön ihan kunnon ruokaa riittävästi, mutta vuorotyön takia epäsäännöllisesti.

      Gfg vois olla kyllä hyvä vaihtoehto, mutta jotenkin koen sd:n tarjoavan paljon enemmän.

      Saas nähdä nyt sitten mihin päädyn :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  7. Itse oon satsannut (valehtelematta) tuhansia euroja mun laihdutukseen: PT, salikortti, proteiinijauheet, ruokaohjeet, saliohjeet yms. On tää kuitenkin ollut kaiken sen rahan arvoista! Juttaa en ole kokeillut, mutta hei tuskin se 50€ sun maailmaa kaataa vaikket dieetistä sitten tykkäisikään tai et sitä 100% noudattaisikaan! Aina sieltä voi saada hyvää motivaatiota ja tsemppiä kumminkin ja pienen sysäyksen omaan projektiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli kyllä tosi tsemppaava! Kiitos :)

      Kyllä mun terveys on sen arvoinen jos tästä jotain hyötyä on! Ja sitä sysäystä mä kaipaan niin paljon!

      Mielummin maksaa vähän, kuin että turhautuu ja jättää koko leikin kesken.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  8. Mä itse aloitin sd:n loppiaisen jälkeen. Siinä on se hyvä, että tulee syötyä oikeesti usein ja saa lautasmallin kuntoon, mutta mulla oli koko dieetin ajan hirveä nälkä, johon oli kyllä tosi inhottava yöllä herätä:/ Kuitenkin salilla käviin 4-5 kertaakin välillä ja vikoilla viikoilla hiilareita ei ollut lähes ollenkaan. Nyt sitten siirryin pudottamaan painoa ihan normaali ruokavaliolla ja on kyllä toiminut. Musta tuntuu, että mun keho vaan tarvii niitä hiilareita jaksaakseen ja myös laihduttamiseen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei joutuuko siinä olemaan nälässä! !? Ou nou!

      Itse koen että tämä olisikin hyvä buusti, ja tämän jälkeen ne hiilarit toisi pikkuhiljaa takasin.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
    2. No mä reenasin aika kuvaa, niin kalorivaje oli varmaan aika suuri :s Taisi aineenvaihduntakin hidastua sen takia, koska paino on pudonnut huomattavasti nopeammin sd:n loputtua normaalilla ruokavaliolla:D Tai no tietenkin kevyellä, mutta ei niin tarkkaa.. Kaiken lisäks juuri samat ruoka-aineet koko kuuden viikon ajan alkoi tympimään :D tuli nimittäin smoothie kiintiö täyteen ku aina aamupalaks rahka+mehukeitto...

      Poista
    3. okei, pitää sit kattoa josko vois vaikka lisätä vaan ruoan määrää mutta pitää kuitenkin samat ruoka-aineet.

      Kuusi viikkoa on aika pitkä aika samoilla ruoilla, mutta kaippa sen kestää kun tietää että se on vaan se tietty aika.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  9. Testaa ensin sitä ilmaista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla että toi sd on sen verran suurempi houkutus, että se vie tällä kertaa voiton :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  10. "Tägäsin" sun blogin mun uusimmassa tekstissä, ei varmaan haittaa..? :) Tai jos haittaa niin sano niin poistan maininnan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei haittaa ei :) kiitos maininnasta !

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  11. Mäkin olen pohtinut tuota superdieettiä mutta en vielä ainakaan aio siihen lähteä. Yritän ensin itse. Mulla on sama ongelma kuin sulla, että juuri tarkkaan tietyissä ruoissa pysyminen voi tuottaa hankaluuksia.

    Löysin vasta tämän sun blogin, joten tutkin vielä tarkemmin mitä kaikkea täältä löytyy. Aloitin juuri oman en-ikinä-laihdu-perkele-blogin (http://pitaaksolla.blogspot.fi/), jossa yritän koko ajan huudella ihmisiltä neuvoja niitä saamatta. :D Ilmeisesti pitää yrittää etsiä niitä vinkkejä täältä muiden blogien uumenista. :)

    Tsemppiä sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä! Blogeista saa kyllä paljon apua ja inspiraatiota!

      Kannattaa joo yrittää aluks itse, kun homma voi sujua ilman apujakin :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  12. Mä aloitan huomenna superdieetin ja sen jälkeen sitten bikini challenge :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kanssadieettaaja :) Mä meinaan kattoa miten hyvin tää SD menee, josko sitten innostuis lähtee siihen jatkoon mukaan. Olis sopivasti sitten kesäksi tikissä :D

      Mutta liikaa suunnitelmia en uskalla kyllä tehdä.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)