torstai 5. syyskuuta 2013

5k to 10k - viikko 1

Eka viikko takana 5k to 10k -juoksuohjelmasta!

Toi ohjelma on siis tarkoitettu niille jotka kykenee jo juoksemaan 5 km lenkkejä. 5k 2 10k on siis asteittainen juoksuohjelma, joka kertoo kuinka kauan pitää juosta ja millä teholla. Yhdeksän viikon päästä (jos juoksee 3x viikossa) mun pitäisi siis kyetä juoksemaan kymppi.

Tässä ekan viikon ohjelma:

Päivä 1: 20 minuuttia tasasta juoksua
Päivä 2: 10 min hölkkää, 3 min tempojuoksua ja taas 10 min hölkkää
Päivä 3: 30 minuuttia tasasta juoksua

+ kaikkiin tulee 5 min kävelyä alussa ja lopussa.

Eka päivä oli helppo. Oon nyt sen 5k -ohjelman jälkeen tehnyt sellasia reilun 20 min juoksuja (plus alku ja loppulämppärit), joten tää oli tuttua juttua. Ainut vaan oli se, että innostuin alussa juoksemaan vähän lujempaan, että se ei varmasti olis pelkkää hölkkää, mutta sitten tehot loppu vähän kesken ja loppumatka menikin vähän rauhallisemmin juosten.

Viikko 1, päivä 1


Toinen päivä oli ihana! Mulla on ollu NIIN ikävä intervalleja, eli sitä että koko lenkki ei oo sitä yhtä tasapaksua hölkkää. Musta on kivaa kun korvaan tulee käsky että juokse kovempaa, ja tietää ja odottaa sitä hetkeä kun vauhdin sai tais hidastaa hölkkään. I like! Kolme minuuttia tempojuoksua meni nopeesti, mutta oli kyllä kiva antaa mennä kun tiesi että se on vain sen 3 min. Mä ohitin ihmisiä ja mulla oli ihan oikee juoksijafiilis.

Viikko 1, Päivä 2


Kolmaskin päivä meni yllättävän ongelmitta. Mä tosin lähin aika rauhalliseen tahtiin liikkeelle, mutta jaksoin kyllä loppuun saakka sitten pitää tahdin. Ja oli se hölkkää nopeampaa. Siitä kertoo myös kalorikulutus, kaloreita palo nimittäin reilu 600 tän kolmannen lenkin aikana. Ihan hyvin siis.


Kaiken kaikkiaan viikko yksi oli tosi kiva, ja ei tullut seinää heti vastaan. Oon taas innoissani tästä juoksusta!!

Katsotaan miten kerkiän suorittamaan ton viikko kakkosen.

-Kaukaa Kaunis

p.s. Mä koitin mennä jo ekalle ryhmäliikuntatunnillekin, mutta sitä ei jostain syystä ollutkaan. Siellä törrötettiin parin muun kanssa, mutta opettajaa ei näkynyt. Höh. En siis tällä viikolla pääse tekemään syyskuun haasteen 1 ryhmäliikuntatunti/viikko osuutta. Mutta se nyt ei ollut mun käsissä. Menin sitten juoksulenkille :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)