sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Syyskuun haaste

Uusi kuukausi ja uusi haaste!

Ja ei, en oppinut elokuusta että haasteita ei kannata tehdä, koska en niissä onnistu.

Kun kerran kaatuu täytyy vain nousta ylös! Musta haasteet nyt vaan sattuu olemaan hyviä motivaattoreita. Jos esim. päättää että jättää alkoholin pois kuukaudeksi, on paljon helpompi kieltäytyä juomista kun tietää että se on "vain" kuukausi, vaikka toki terveellisyyden kannalta holilliset pitäisi jättää kokonaa pois. Ja toisekseen jos kuukauden tekee tietoisesti jotain niin on paremmat todennäköisyydet että se jäisi rutiiniksi.

Eli tässäpä tulisi mun syyskuun haasteet/tavoitteet.

1) Syö aamupala joka päivä. Mulla on historiaa siitä että kouluaamuina mä mielummin torkutan kelloa ja käytän jäävän ajan mielummin meikkaamiseen kun syömiseen. Ei hyvä, ja sen pitää muuttua. Siksi se on nyt vaan opittava ja jääkaapissa on pidettävä sopivaa aamupalatavaraa.

2) Ryhmäliikuntatunnit min. 1x viikossa. Mä olen hankkinut opiskelijoille tarkoitetun liikuntakortin, jolla pääsee ilmasiksi kaikkiin mahollisiin liikuntajuttuihin. Siispä sitä pitää alkaa käyttämään hyväksi oikein urakalla. Mutta koska mulla on juoksuharjoittelukin 3xviikossa, jää ryhmäliikuntatunnit yhteen kertaan. Katsotaan sitten juoksusäitten harventuessa jos sisätilat voittaa ulkolenkkeilyn. Ja mä pyrin käymään useammallakin tunnilla, mutta jätän nyt tällä kertaa tavoitteen tarpeeksi matalalle.

3) Pidä ruokapäiväkirjaa. Oon tällä hetkellä vielä innoissani Noom sovelluksesta jonka latasin kännykkääni. Siinä siis lasketaan päivän kaloreita ja näin pois päin. Tiedän vaan että kohta tää mun innostus lakkaa ja en jaksa enää päivitellä sinne syömisiäni. Se oliskin viimeinen haaste mulle syyskuulle. Huomasin että syöminen alkoi lipsumaan kun en pitänyt ruokapäiväkirjaa, ja sen pitää loppua.

Siinä olis taas! Saas nähä miten käy. Uskoisin että olosuhteet on nyt paremmat kun viime kuussa.

-Kaukaa Kaunis

4 kommenttia:

  1. Hyvät tavoitteet! Kyllä sä onnistut :)

    VastaaPoista
  2. Smoothie on aivan loistava aamupala: teet illalla valmiiksi ja aamulla nappaat jääkaapista, ja syöt. Eikä mennyt kuin 3min ja vaikka meikkaamisen lomassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Toi on kyllä hyvä vaihtoehto jos haluaa jotain nopeeta!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)