keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

5k to 10k

Nyt kun rupee Couch 2 5k juoksuohjelma vedellä viimesiään, aloin paniikinomaisesti miettiä mitä sitten?

Oon luottanut nyt ihan täysin siihen että kun menen sen kolme kertaa viikossa ton ohjelman mukasesti lenkille, saan siitä tarvittavan liikunnan. Vasta ihan viime viikkoina oon käyny ittekseni ilman ohjelmaa lenkillä.



Mutta entäs kun se loppuu? Mitäs mä sitten teen? Voinko luottaa siihen että mä sitten oikeesti kävisin ilman "velvotteita" juoksulenkillä kolme kertaa viikossa? Ehen.



No, onneksi ihmeellinen internetin maailma valaisi että tää sama yritys joka on ton C25k:n appsin tehnyt, on myöskin tehnyt jatkosovelluksen niille jotka ton 5k:n suoritti. Tää uus ohjelma tähtää 10k:hon!

Siinä meni noin sekunti niin mä olin jo sen sovelluksen valmiiks ittelleni ostanu, ja pääsin sitä tutkimaan tarkemmin.



Nyt siis lähtötasona ei olekaan enää sohvaperuna, vaan sellanen immeinen joka pystyy sen 5k:n vetämään (eli minä kohta, wipii!). Ja taas se kestää sen 9 viikkoa ja treenejä kolme kertaa viikossa. Tää sovellus maksoi muuten vaan 80 senttiä! Ei mennyt siihen edes sitä vähää mitä C25k:hon.

Eli suunnitelmana nyt on siis se, että kun C25k loppuu, eli tulevan viikon jälkeen (APUA!) niin pari viikkoa käyn sen neljä kertaa viikossa vetämässä ton viisi kilometriä, ja sitten alotan elokuun 19. päivä alotan 5k to 10k:n. Oon innoissani!



En usko että musta tulee mitenkään pitkänmatkan juoksijaa näin arjessa. Mutta lähinnä haluan sille kuntotasolle, että voin tehdä sellasia tunnin lenkkejä oli ne sitten minkäpitusia tahansa kilometreissä.

Otin ruutukaappauksena joitakin ton 5k to 10k:n tulevia treenejä. Osa tuntuu kakkupalasilta, mutta toiset saa haukkomaan henkeä. Tässä sovelluksessa on muuten kolmea eri juoksutapaa: hölkkä, vakaa- ja "pika"juoksu, ja niitä sitten mennään ohjelman mukaan. Jännää!

Mutta palailen tarkemmin sitten elokuussa kun pääsen aloittamaan. Mutta piti jo jakaa kun oon niin innoissani!

-Kaukaa Kaunis

2 kommenttia:

  1. Kunpa itsekin pääsisi noin pitkälle. Itse olen suorittanut ekasta sovelluksesta ekan viikon. Sitten tuli muutto ja jalat tohjona. Asuttiin ennen kerrostalossa neljännessä kerroksessa eikä hissiä. Sieltä kun raahattiin kaikki tavarat alas. Reidet ja pohkeet huutaa hoosiannaa ja kävely tuntuu tuskaiselta.
    Kaivoin kyllä jo lenkkikengät esiin että viimeistään viikonloppuna talsimaan uusia reittejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muutto on kyllä aina hyvä treeni :)
      Toivottavasti uuden kodin läheltä löytyy joitain kivoja lenkkireittejä joita pääset sitten kiitämään :>

      Ja kun vaan sitkeesti jatkat sovelluksen harjotusten mukaan, oot kahen kuukauden päästä tässä samassa pisteessä jossa minäkin !

      tsemppiä!

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)