lauantai 6. heinäkuuta 2013

Ruokapäiväkirjan pito

Täytyy tunnustaa että mä en ole jaksanut pariin kolmeen viikkoon pitää kirjaa syömisistä.
Ensimmäiset pari viikkoa mä tunnollisesti erottelin joka ikisen ruoka-aineen ja punnitsen ne ja laskin kalorit ja merkkasin ylös jne. Mutta jotenkin se vaan jäi.



Kyllä mä joka ilta mietin että onko sitä tullut pistettyä suuhun jotain luvatonta, mutta mitään ei tule mieleen.
Tuntuu siis siltä että pystyisin edes jotenkin itse kontrolloimaan sitä mitä syön ja kuinka paljon.
Nyt mua on ruvennut vaan pelottamaan että mitä jos mä napostelenkin jotain päivisin mitä en tuu edes huomanneeks? Jotenkin luulis että illalla muistais mitä on syönyt, mutta koska syömiset on mennyt niin hyvin, tulee pakostakin mieleen  että jossain pitää jonkun mennä pieleen. Ei siis sillä että junnaisin jotenkin ( vaikka sitä en tiedä koska en seuraa vaakaa) mutta tuntuu vaan että mulla ei voi mennä näin "helposti" tää ruokapuoli.

Mulla ei vaan kerkiä päivisin tulla nälkä, ja iltasin taas tietosesti jätän herkut kaappiin. Voiko siis olla että oon pystynyt jo useamman viikon syömään hyvin sitä sen kummemmi noteeraamatta?



Houkutuksia tietenkin on tullut, ja usein tekee mieli napostella, mutta ne menee niin nopeasti ohi ettei sitä enää hetken päästä muista.

Voiko se hiilareitten vähentäminen oikeesti auttaa näin paljon tässä syömisessä?

Ja pitäiskö sitä ruokapäiväkirjaa kuitenkin pitää, ettei syömisiin sitten pikkuhiljaa hilaudu niitä ei-toivottuja juttuja?

-Kaukaa Kaunis

2 kommenttia:

  1. Hiilareita vähentämällä ja samalla hieman proteiinien osuutta nostamalla saadaan ehkä paras tulos aikaan. Ei kuitenkaan kannata jättää hiilareita kokonaan pois, vaan suosi kuitupohjaisia pastoja yms. Ruokapäiväkirjaa voi pitää silloin tällöin 3-4 päivää, että saat välillä tsekattua onko kaikki kunnossa. Tsemppiä! Hyvin sä vedät! - Janne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi sillon tällön kattominen onkin hyvä. Kiitti vinkistä! :)

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)