tiistai 9. heinäkuuta 2013

Apua, loma!

Mulla alkaa pian viikon pitunen loma! Me mennään kaverin kanssa toiseen kaupunkiin ja vietetään siellä koko viikko.

Odotan lomaa jo kovasti ja oon suunnitellut kaikkea mukavaa, mutta ruokapuoli on ruvennut vähän kauhistuttamaan mua. Tää mun kaveri tietää että mä "yritän" syödä nyt vähän terveellisemmin, mutta meiän historia on vähän semmonen syömispainotteinen. Me syödään todella paljon ulkona ja usein hyvin epäterveellistä ruokaa, esim. pikaruokaa. Ja toisekseen me ollaan aina syöty paljon. Jollain tasolla voisi sanoa että mun kaveri on mun ahmimiskaveri. Ja tiedän että vaikka oon kertonu tästä mun "yrityksestä", niin se ei paljoa paina hänelle ja saan varmasti kuulla: "no mut jos tän kerran?" tai "eihän kiinalainen oo ees niin epäterveellistä" -tyyppisiä lausahduksia.

Ja sitten on ne kerrat kun me ei mennä ulos syömään. Mulla on niin rajatut ruoat että mun kaveria ne ei varmasti kiinnosta. Toisaalta on hankalaa tehdä eri ruoat kun me ollaan siellä vaan viikko. Ja tää mun kaveri haluaa varmasti syödä useammin, ja sitten tulee se dilemma että mä en syö ja se on kiusallista sitten toisenkaan syödä vaikka tahtois tai olis nälkä.

Onpas taas turhia ongelmia. Ja kuitenkin tiedän että kaikki noi yllämainitut tulee käymään. Ja sen lisäksi pilaan sen nautinnon kun en suostu ostamaan jätskiä rannalla tai popparia elokuvissa.

Oon jo kertonut että mun juoksuohjelma jatkuu lomallakin ja meen ainakin sen kolme kertaa lenkille. En tiedä miten mä sitten tästä ruokapuolesta kertoisin. Yks ongelma tosiaan on se että tää mun kaveri ei tiedä tän mun terveellisyysprojektin tasosta. Että mä en tosiaan oo vaan paria viikkoa herkkulakossa, vaan mä en enää koskaan tule olemaan se kaveri kenelle kannattaa soittaa jos tekee mieli mäkkiruokaa. Niin oudolta kun se kuulostaakin, tiedän että meiän suhde muuttuu jollain tavalla sen jälkeen kun se tulee ilmi.

No, ehkä tässä joku ratkasu löytyy. Jos teillä on jotain ehdotuksia niin kertokaa ihmeessä!

-Kaukaa Kaunis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)