torstai 29. elokuuta 2013

Kotijumppaa!

Tänään olin suunnitellut meneväni juoksulenkille, mutta illalla koulusta päästyäni ei huvittanut yhtään lähtä ulos kylmään juoksemaan.

Siksipä päätin että nyt on aika syventyä youtubin ihmeelliseen maailmaan.

Jumppamatto lattialle ja käsipainot kaapista pölyttymästä ja menoks! Tällaisen videon löysin:

Sitä ennen tein samaiselta kanavalta alle 10 min lämppärin, ja sitten aloin hikoilemaan tuon yllä olevan kanssa.

Ja hikoilla sitä sai. Olin jo ihan unohtanut kuinka rapakunnossa mä olen kun olen keskittynyt vain ja ainoastaan juoksuun, ja siinähän tietysti reenaantuu ne tietyt lihakset.

Olin 20 min jälkeen jo ihan kuollut, mutta päätin että nyt jatketaan. Tein loput hieman höllemmällä tahdilla, ja sain kuin sainkin jumpan tehtyä. Nyt odotan kauhulla syyskuussa alkavia ryhmäliikuntatunteja, kun siellä samalla tavalla puuskutan ja aiheutan hienpaisumuksen, nice.

Mutta tulipahan kokeiltua. Ja seuraavalla kerralla kun ei huvita lähteä lenkille, voin etsiä jonkun toisen videon ja tehdä sen.

Kaloreita lämppärin ja varsinaisen treesnin aikana kului n.450 ckal. Ja aikaa kului se 40 min.

Kotijumpat on kyllä helppo ja halpa vaihtoehto, vaikka toisaalta se vaatii niin paljon enemmän motivaatiota kun on niin helppo luovuttaa kun sohva on niin lähellä.

Nyt olen reilu 10 min palautunut tuosta jumpasta ja sen verran tasaantunut että lähden tästä suihkuun.

-Kaukaa Kaunis

p.s. Mä keittelin eilen niitä papuja ja tein papusoppaa, mutta ne pavut jäikin sitten ylläripylläri raaoiksi, ja söin soppaa kuitenkin onnellisena tänään jo kaksi lautasellista. Eli paljon raakoja papuja. Ja sitten herra Googlen avustuksella sain tietää että jos pavut ovat vähääkään raakoja, ne sisältää myrkkyä joka aiheuttaa vakavia vatsakramppeja ja tietää ihan sairaalareissua. Sitä siis tässä olen koko illan kauhulla odotellut. Mä postaan sitten sairaalavuoteelta jos niikseen tulee.

4 kommenttia:

  1. Heimoi! En ole mikään tekniikan ihmelapsi, joten en ehkä vain osaa käyttää ipadia tarpeeksi hyvin, saadakseni tuon videon näkymään.. Joten jos se oli hyvä, niin haluaisitko kertoa sen osoitteen? Kiitos :)
    P.s. Tsemiä projektiin ja toivottavasti et tule kipeäksi noista pavuista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tässä on linkki: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FPgKYsknKw4

      Se oli kyllä tehokas, ainakin mun kuntoselle. Mutta siinä oli hyvät ohjeistukset ja selkeä video. Kannattaa kokeilla! Tolla samalla kanavalla oli tosi hurjasti lisää noita treenivideoita mistä varmasti löytyy kaikille sopiva.

      Ja kiitos, vielä ei tunnu missään, mutta sen näkee sitten huomenna viimeistään mitä pavut meinaa tuolla mahassa.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  2. Vaikuttaa hyvältä treeniltä, ainaki sulla palo hyvin kalorit ! Täytyypä itekkin kokeilla joku kerta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyllä hyvä :) Ja tarkotettu just rasvanpolttoon, kun niillä liikkeillä ei syke nouse ihan korkeuksiin.

      Ja mulla noita kaloreita palaa vähän helpommin kun kunto tosiaan on se mitä on, ja syke nousee turhankin helposti.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)