perjantai 30. elokuuta 2013

Snacking snacking

Oon viime päivinä napostellut ihan kiitettävästi.

Oon huomannu että mun kalorit on näinä päivinä huidellu just jossain tonnissa, vähän reilu, vaikka olisinkin urheillut sinä päivänä.

Se menee sitten siihen että syön ajoissa illallisen, ja sitten onkin koko ilta aikaa kattella mitäs sieltä kaapista löytyy.

Keskiviikkona söin kolme (3!) päärynää ja viinirypäleitä. Ei siinä mitään, mahtu reilusti kaloreihin, mutta se tapa miten mä ne söin oli just niin sitä vanhaa minää.

Menen keittiöön, äh, ei siellä ole mitään.
Sitten hetken päästä uudelleen ja mukaan tarttuu päärynä.
Oho, sitä oli niin kiva syödä, haempa uuden.
Mihin se katos? Takaisin keittiöön. Jääkaappi auki.
Nam, viinirypäleitä. Suusta alas.
Mitäs vielä?
Yksi päärynä jäljellä. Ääntä kohden.

Ja sitä rataa.

Eilen olin jo päivällä päättänyt sisällyttää kaloreihin kermaviilidipin ja sen kanssa dippikasviksia.

No, ne sujahti suuhun ihan ennätysvauhtia ja siinä sitä taas oltiin --> keittiöön.

Söin h i r v e ä n  kasan kurpitsan ja auringonkukan siemeniä. Siis sellasia jotka on kuorissa. Niihin jää ihan hirvee himo, plus se on vaan niin terapeuttista kun sää sormilla koko ajan säpeltää jotain ja samalla saa syödä.

Kaloreita noista kerty loppujen lopuks ehkä vähän liikaa, vaikka niissähän on vaan hyviä rasvoja ja muita hyviä ravintoaineita. Mutta se tapa. Se että mä koko elokuvan ajan mussutin niitä tyytyväisenä, enkä lopettanut vaikka sopiva määrä tuli täyteen.

Eli mitä tästä opin? Nyt vaan ne kalorit vähän korkeemmalle ja viivästytän illallista vaikka rahkalla tai muulla suunnitellulla välipalalla.

Mä en tajua miks mä pelkään välipaloja? Mulla on jostain syystä sellanen käsitys että välipalan saa syödä vain kerran päivässä, tyyliin 13-16 välillä. Ja sit mulla on ihan outoja kuvitelmia siitä minkälainen sen välipalan tulis olla. Mutta jos illallinen menee yli kuuden niin ehkä on ihan asiallista syödä kaks välipalaa lounaan ja illallisen välissä. Varsinkin jos lounas on jo 11-12 aikaan.

 Kuinka useasti te syötte päivässä?

-Kaukaa Kaunis

8 kommenttia:

  1. Mä syön kyllä myös turhan usein. Koulupäivinä aamiainen, lounas, (ajokoulupäivinä välipala) ja toinen ruoka miehen kanssa, illalla jotain pientä.
    Lisäksi mulla myös paha tapa napsia.
    Toiset päivät sujuu syönnin suhteen leppoisammin mutta vapaapäivinä ja viikonloppuisin lipsuu. Ehkä mä joku päivä opin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän tossa ole liian usein, just sopivasti, jos siis ei sitä napsimista tee.. :)

      Mites sun urakka edistyy? Onko uudet lenkkipolut jo korkattu?

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
    2. Urakka sai uutta puhtia jostain. Oon tehnyt pikkuhiljaa muutoksia elämään. Latasin mm. askelmittari-sovelluksen puhelimeen ja joka päivä yritän pistää paremmaksi. Maanantaina mennään miehen kanssa kokeilemaan kuntotaekwondoa :D
      Syömiset ei ole vieläkään oikein kunnossa mutta yritän. Häät olisi noin 6,5 kk päästä joten onhan tässä vielä hetki aikaa :)

      Poista
    3. Oi häät! Ihanaa, onnea! :)

      Kävely onki aika hyvä, kun syke on rasvanpolton puolella. Eli kaikki maksimi hyöty sitten siitä! :)

      Mullakin on askelmittari tossa mun nykysessä puhelimen kalorilaskurissa, ja kyllä mä illalla aina kurkkaan kuinka paljon askelia on päivän aikana tullut.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  2. Mä syön liian harvoin (n. 2-3krt päivässä) ja sitten kun syön niin syön ihan hirveitä määriä, kun on niin hirrrmunen nälkä että ruokaa pitää ahtaa oikein kaksin käsin. Ja joskus sen ruuan jälkeen jatkan vielä napostelemalla jos löydän jotain napsittavaa. Teen tuota samaa, että menen keittiöön kattomaan olisko siellä jotain (yleensä ei ole). Hetken päästä sitä menee kuitenkin uudestaan, kuvittelen varmaan että joku hyvä haltiatar sinne jotain olis taikonut. Sitten mussutan vaikka raakoja makaroneja, jos ei muuta löydy.. Melko vinksahtanutta touhua tämä, mutta kovasti koitan opetella siitä pois. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin sellanen harhaluulo että joku taikoo jääkaappiin herkkuja :D

      Tohon pois opetteluun menee aikansa, niinkun meni sen tavan opetteluunkin :)

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  3. Montako kertaa päivässä siis syöt? Mä syön aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan, eikä oo noiden välillä ollut tarvetta napsia mitään. :) Eli viis kertaa tuntuu olevan mulle tarpeeksi. Jotkut syö kuusikin kertaa päivässä, joten lisää ihmeessä vielä välipala josko sen avulla napsimiset loppuisi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan, ja mahdollisesti sen välipalan tuolla välissä, riippuu aikataulusta.

      Mun pitää kyllä syödä välipala (tai kaks?), ja sitten myös tarpeeks kaloreita päivällä jotta ei tuu sitten sitä hirveetä hinkua napsia kaikkea mahollista illalla.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)