tiistai 20. elokuuta 2013

Laihdutukseen liittyvät appit/sovellukset

Nykyään melkein kaikkien taskuista löytyy älypuhelin. Se tosiaan on erittäin älykäs vehje joka auttaa meitä tilanteessa kuin tilanteessa. Meidän onneksemme laihdutukseen ja terveyteen liittyviä sovelluksia on kehitelty paljon, ja niistä pääsee nauttimaan ihan ilmaiseksikin.

Siispä päätin koota niitä sovelluksia joita minä käytän liittyen nimenomaan tähän elämäntapamuutosprojektiin, ja teen niistä teille yhteenvedon. Toivottavasti te kaikki älykapulan omistajat olette jo löytänyt osan näistä sovelluksista, ja jos ette, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Mä olen koonnut kaikki mun laihisappsit yhelle sivulle, ja tältä näyttää se:


Sieltä löytyy totta kai blogger, joka on totta kai tärkeä appsi laihdutuksessa koska mulle ainakin blogin pitäminen ja toisten blogien lukeminen antaa valtavasti motivaatiota ja inspiraatiota!

Sitten bloggerin vieressä on My Calendar, joka taas seuraa menkkoja ja siihen liittyviä asioita. Itsellä ainakin kuukautiset ovat olleet epäsäännölliset ja muutenkin erilainen kokemus (:D) kun ennen laihdutusta.

Seuraavalla rivillä on MyFitnessPal ja Noom, jotka molemmat toimii pääasiassa ruokapäiväkirjan hommissa. Käytin tota MyFitnessPal:iä kesäkuussa paljon, sitten kyllästyin ja en pitänyt ruokapäiväkirjaa.



 No, pari päivää sitten löysin ton Noomin joka kuulosti erittäin mielenkiintoiselta, ja latasin sen sitten ja oon käyttänyt sitä nyt sen pari päivää ja tykkään! Siinä siis Kirjataan syömiset ja se sitten laskee kalorit sun puolesta ja pitää niistä kirjaa. Ja molempiin ohjelmiin pystyy myös lisäämään päivän liikkumiset jotka sitten lisäävät kaloreita päivän saldoon. Noomissa myös kerätään Noom-pisteitä joita saa kun kirjaa ruokia tai liikkuu tai tekee tehtäviä joita "valmentaja" sulle antaa. Niin! Ja tossa Noomissa on askelmittari!!



Mä voisin tehdä tosta Noomista tarkempaa arvostelua kun oon sitä hetken kauemmin käyttänyt.

Sitten seuraava rivi on juoksuohjelmille. Monesti mainittu Couch to 5k -ohjelma jonka suoritin jo loppuun. Suosittelen! Ja sitten seuraavana listalla on tuo 5k to 10k -ohjelma, jonka avulla tää tyttö juoksee pian 10 km! :)

Sitten viimoisena on Sports tracker.


Tää on aivan mahtava sovellus johon voi laittaa mikä urheilulajia on alkamassa harrastamaan ja kun kännykkää kantaa mukana se laskee kaikkea mielenkiintoista. Esim. matkaa ja näyttää kertalta reittiä. Se osaa myös kertoa vauhtia ja antaa yhteenvedon jossa näkee jopa puolenkilsan tarkkuudella oman vauhdin ja edistymisen.

Mä olen käyttänyt tätä aina sillon kun en ole käyttänyt noita edellisiä juoksuohjelmasovelluksia, koska niissä on omat matka- ja vauhtimittarit. Tästäkin voisin tehdä vähän tarkemman arvostelun jos sellanen kiinnostaa.

Mulle erilaiset sovellukset on tuonut paljon lisämotivaatiota projektiin, ja ne muistuttavat olemassaolollaan jo siitä että pitää lähteä lenkille. Näistä kaikki muut paitsi noi juoksuohjelma (c25k ja 5k210k) on ilmasia, ja noi kaks maksaa jotain reilu pari euroa yhteensä. Eli rahaa en ole pistänyt palamaan, vaikka kaikista näistäkin saisi ostettua paremman version.

Kertokaa hei ihmeessä omat sovellukset mitä käytätte! Mä tykkään aina kokeilla uusia sovelluksia, varsinkin jos niistä on näinkin paljon hyötyä!

-Kaukaa Kaunis

9 kommenttia:

  1. Toi Noom kuulostaa ihan älyttömän hyvältä sovellukselta :) pitääpä kokeilla itekki :D

    Ite en oo panostanu noihin appseihin, vaik älypuhelimen omistanki.. Mut jotenki oon vaan nii laiska ettimään mitää..helpompi ottaa vaan mallia muista, niinku susta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä tota noomia :) Ainut miinus vaan siitä että kaikki ruoat on tietysti jenkkiversioita, eli miteen suomalaisia juttuja ei tietenkään löydy.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  2. Sports tracker ja sykevyö, ihan ehdoton :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sports tracker on hyvä ilman sykevyötäkin. Voin vain kuvitella kuinka hyvä se on sykevyön kera.

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
  3. Mulla käytössä s health, siinä on askelmittarikin mukana<3 ja sit on tietysti sit ups, push ups ja kyykkysovellukset. Kolme viimeisintä samalta tekijältä :)
    S health ei taida olla kylläkään kuin s4 galaxysta lähtien..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kanssa harkinnut tollasta kyykkysovellusta... saas nähdä jos sellasen haasteen ottaisin jossain vaiheessa...

      -Kauka Kaunis

      Poista
  4. Mä inspiroiduin nyt niin susta kun rohkenit tulla vielä takaisin, että latasin ittelleni ton couch to 5k! Nyt ei kun treenaamaan ;) Siistiii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Hyvä Sanna :)

      munkin varmaan pitäis alottaa toi 5k to 10k ohjelma kun ei oikein oo kovin johdonmukaista tää mun tän hetken treenaaminen :)

      sä oot kyllä niin mahtava tsemppari että en voi muuta kun ihmetellä <3

      -Kaukaa Kaunis

      Poista
    2. Kannattaa olla varovainen ton Noomin kans. Play Storessa hirveesti kommentteja että jos unohtaa perua ilmaisen kokeilun niin ne veloittaa 159$ kerralla yms. Ja kuulema vaikea saada peruttua. Katsokaa ne Top critical reviews (tai mikä se on teillä suomeksi) Play Storessa.

      Poista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)