maanantai 5. elokuuta 2013

Ravintoa Ravintolasta?

Tein elokuuksi itselleni muutaman haasteen  joista yksi oli se etten käy ravintoloissa elokuun aikana.

No, hyvin alkoi kun ravintolaan eksyin jo heti ensimmäisenä viikonloppuna.

Aloitetaas tällä menestystarinalla. Eli olin lauantaina iltaa viettämässä kavereitten kanssa, ja koska meni myöhäseksi, ja kaikille tuli nälkä, päätti muu pesue että nyt apsille roskaruoan kimppuun.

Mä onneks olin syönyt alkuillasta kotona jo terveellisesti, ja litkin vettä koko illan joten pystyin tyynenrauhallisesti ilmoittamaan että sopii että sinne mennään, mutta meikä se pysyy herkuista erossa.

Sinänsä oli helppo ratkasu, koska ei ollut kova nälkä tai muutenkaan en halunnut hesemättöjä syödä, mutta kyllä se vierestä katsominen oli oma haasteensa. Mä en oo koskaan siinä asemassa ollutkaan. Oli nälkä tai ei niin muhun aina mahtu hamppari tai kaks. Sinänsä ei tehnyt mieli ranskiksia tai hampurilaisia, mutta niitä olis silti ollut kiva syödä. Ihan vaan sen syömisen takia.

No, mennääs nyt tähän ei-niin-menestyksekkääseen tarinaan.

Eilen sunnuntaina työpäivän jälkeen kun makoilin vanhempien luona päätti rakas äitini että nyt lähetään koko perhe syömään oikeen ulos! No, siinä hetken aikaa pohdittiin että minne mennään ja mä vähän yritin vinkata että jos mä vaikka jäisin kotiin... mutta äiti oli sitä mieltä että nyt lähdetään ja koko porukka. Ei siinä mitään, päätin että ravintolasta kuin ravitolasta löytyy joku annos jonka voin syödä, tai edes osan siitä annoksesta. Suunnattiin sitten läheiselle huoltoasemalle josta löytyy hese, kotipizza ja puljun omaa kotiruokaa.

No, mä valitsin kaikkein sopivimman ja sehän oli sitten kotipizzan kanasalaatti ranskalaisella kastikkeella.
Hieman muita hymyilytti kun mä noukin salaatin päältä kaikki krutongit poies ja söin tyytyväisenä loppuun.
Niitä leivänpalasia oli muuten jotenki tosi paljon!

Tarinan opetus oli siis se, että ehkä mä en voi ihan kaikki ravintolareissuja karsia koko elokuulta, mutta jos mä sinne eksyn, niin mä todellakin pitäydyn omassa ruokavaliossa.

Mutta tottahan toki mä pyrin pitämään nää ravintolakäynnit aika nollissa, jo ihan sen takia mikä fiilis mulle siellä tulee. Kotona on helppo syödä terveellisesti kun ei ole mitään vaihtoehtoja, mutta ravintolassa tietää että vois vaan tilata jonkun ihanan ruukun tai korin tai kanapastan...

Eli suojelen itseäni mielipahalta, enemmän kun siltä että vetäisin överit.

Mä en ihan ymmärrä miten musta on tullut tämmönen ravintolaihminen, kun mä oon kuitenkin suht köyhä opiskelija!

-Kaukaa Kaunis

2 kommenttia:

  1. Moikka! Kahlailen tässä sun blogitekstejä läpi, viime aikoina ollut joku hirvee hinku löytää uusia kivoja blogeja - sun siis yksi niistä. :) Halusin kysyä, että millainen se Kotipizzan kanasalaatti oli? Kävin tossa vähän aikaa sitten kyseisessä ravintolassa, ja kovasti olin etukäteen päättänyt ottaa kanasalaatin, mutta kappas, lautaselle päätyikin pikkupannupizza salami-aura-sinihomejuustotäytteellä.. :D Mutta jos se salaatti oli maukasta, todellakin valitsen ens kerralla sen!

    VastaaPoista
  2. Mukava että viihdyt blogissa :) Mäkin aina metsästä uusia aiheeseen liittyviä blogeja, inspiraatiota ei voi saada liikaa :D

    Mutta joo, eihän noi salaatit tietty niitä pitsoja voita, mutta kyllä toi kanasalaatti oli oikeestaan ihan ok. Siellä tais olla useampikin kanavaihtoehto, mun oli joku kananpoika (?) salaatti? Mutta se oli kyllä hyvää, siinä oli erilaisia salaatteja ja paria muuta vihannesta ja sitten ne kanat ja krutongit. Krutonkeja siis paljon :D Kannattaa kokeilla, varsinkin jos haluaa vähän terveellisemmin syödä :)

    Summasummarum siis että ei paras kanasalaatti mitä oon syöny, mutta kotipizza kuitenkin panostaa niihin pitsoihin, joten siihen nähden ok :)

    -Kaukaa Kaunis

    VastaaPoista

Hei! Kerro ihmeessä mitä mielenpäällä on :)